Klantigheter

Två saker som hänt mig nyligen:

Råkade tippa lite på en skål med grön ärtsoppa när jag lyfte den. Grön sörja över mig och köksgolvet. Ni som lagar grön ärtsoppa vet hur aptitligt det ser ut…jag såg ut som om jag hade grönt kräk på hela tröjan. Trivsel! Det konstiga var att skålen fortfarande var full sen. När ska någon forska på detta underliga fenomen, att vätska alltid blir mkt mer när man spiller ut den?

Tappade en kesoburk. Locket flög av och det bokstavligen sprutade keso över hela köket.

Nu sitter jag och ser bilder från Japan på nyheterna och det enda jag kan tänka på är hur jävla orättvist livet är. Jag vill gärna tro ibland att man får vad man förtjänar, kämpar man hårt och är grym så kommer man att belönas för det. Men i slutändan är det bara en sak som spelar in och det är slumpen.

Idag har jag haft turen att få träna Afro dance på Filborna. Tänk att ena dagen få träna rysk tyngdlyftningsträning (kettlebells), andra dagen yogasvettas i 38 graders värme och nästa skaka rumpan till afrikanska trummor. Helt galet, och nu ser jag, på tal om nåt helt annat, att dygnet har blivit 32 minuter ljusare bara på en vecka! Detta är anledningen till att solceller fungerar mycket bra i Sverige, i motsats till vad många tror. Vad vi saknar i solljus under vintern tar vi igen under sommarhalvåret och en annan fördel vi har är att det inte blir sådär äckelvarmt, solceller fungerar nämligen inte på sin fulla kapacitet när de värms upp för mycket. Se där, ett litet smakprov på vad jag lärt mig på mitt nya jobb, Projekt sol! Älskar det, jag får göra så mkt roliga saker, idag fick jag sitta och söka i en mediedatabas efter lämpliga tidningar att skicka pressmeddelande till (passade givetvis på att tala om för pressansvarig vad jag kan och vad jag vill jobba med, ju fler som vet vad man vill…osv osv).

Gillar att sitta såhär och skriva ner vad som rör sig i huvudet och associera fritt, förstår dock om det är lite jobbigt att läsa, ni får se det som ett privilegium att ni får följa med in i mitt huvud ett tag och hälsa på…:) Nu är det snart dags för en av helgens spännande finaler, På spåret! Jag vet faktiskt inte vilket lag jag hejar på, gillar alla som är kvar, kanske gillar jag paret Haag liiite mer eftersom de är rookies och sjukt roliga.

3 Svar to “Klantigheter”


  1. 1 Carro 12 mars, 2011 kl. 01:17

    Själv fick man spya med välling över sig när lilleman har fått kräksjuka och hög feber…:( min stackars lille plutt! Vi skulle också haft släktkalas ikväll, smörgåstårta till 18 pers var gjord! Får bli smörgåstårta morgon, middag, kväll några dagar:) Dock var jag inte alls sugen på det till kvällsmat, så jag cyklade till Kjollen(stavas det så?) och köpte hamburgare…Onödigt, jag vet:)

  2. 3 Cecilia 12 mars, 2011 kl. 01:18

    Jag gillar verkligen det här inlägget! Mer och fler!


Lämna en kommentar