Spill bönorna

Jo det är som så att jag nästan alldeles säkert stannar här i 6 månader till. Tjoho toppen för min karriär, kanske inte lika bra för min privatekonomi (blä fy usch kass lön) men den överlever, och förhoppningsvis flyttar jag till världens (ok, Lissabons kanske) finaste lägenhet i januari så för mitt sociala liv är det också bra. Äntligen kan jag leva normalt; bjuda hem folk, laga god mat, äta vid ett bord ist för i sängen osv. Jag kan ha kompisar som bor över och tvätta när jag vill.

Men först och främst så kan jag se fram emot Stockholmsresa i mitten av december och sen jul och nyår i Skåne vilket kommer bli helt underbart allting, och jag behöver inte oroa mig för att vara arbetslös i januari. Ovanpå allt detta, även om projektpengarna som finansierar min tjänst skulle röstas ned på fredag vilket är ganska omöjligt, så vet jag nu att min chef gillar mig och att jag behövs i organisationen. Det betyder mest av allt för en som jag som ständigt oroar sig för att inte räcka till.

Livet!

4 Responses to “Spill bönorna”


  1. 1 Cecilia 21 november, 2011 kl. 23:42

    Du är så jäkla grym! Vilken organisation som helst hade mått bättre av att dig ombord – klart att du behövs!

  2. 3 Emma 22 november, 2011 kl. 00:42

    Vad spännande & kul att det lutar mot att du stannar kvar 😀 Hejja!

  3. 4 Sara 22 november, 2011 kl. 10:04

    Låter ju kick-butt Jossan! Riktigt kul med jobbet men lika roligt att du får byta bostad. Betyder så jääkla mycket att kunna leva ganska likt man gör hemma, men att kunna bjuda hem folk och få sköta det vardagliga på ett smidigt sätt. Mkt glad för dig!

    Och instämmer med Cesse om att det ska bli grymt att få hem dig under julen. I wanna play!


Kommentera

