Random x4

Förra veckan passade jag min brorson i ett par timmar. När han började gnälla var det enda som hjälpte att bära runt på honom och dansa lite och sjunga för honom. Av någon väldigt konstig anledning var den enda låt som dök upp i mitt huvud följande gamla Ronny och Ragge-dänga: ”Med tallbarrsdoft i bilen är man riktigt säker. Du kan släppa av en fjärt som inte någon märker. En wonderbaum, så grön och grann, den hänger fram ur spegeln på din bil” Han älskade den! Märklig unge.

Idag har jag lite värk i bröstet. Kände efter lite och inbillade mig att jag hade en knöl. Som tur var så insåg jag, innan jag började googla bröstcancer och ringa sjukvårdsupplysningen och ringa 112, att den onda knölen satt på samma ställe på båda sidor och att det var träningsvärk.

En natt för ett tag sedan vaknade jag med hjärtklappning efter läskig mardröm. Jag drömde att det satt en trubadur i mitt fönster och spelade gitarr. Det var nog sommar för fönstret var pyttelite öppet fast låst med spärren. Jag visste direkt att den här snubben var farlig för jag smög fram till fönstret och lossade spärren för att stänga det så att han inte kunde komma in. I samma stund som jag lossade spärren satte han foten i springan, smällde upp fönstret och hoppade in i lägenheten. ”Vilken fin tvåa, här skulle man ju kunna tänka sig att bo” sa han hotfullt och jag insåg att jag aldrig skulle bli av med honom. Jag var livrädd och då vaknade jag. Analys tack!?

Personen som jag hade en livlig diskussion om LCHF för ett par månader sen (hon var för, jag emot) skrev häromdan på sin Facebook att hon skulle gå en långpromenad och sen äta pannkakor. PANNKAKOR! En inte så charmig del av mig blev otroligt skadeglad av att höra att hon inte lyckats hålla denna bullshit-diet och därmed indirekt erkänt att jag hade rätt, en lite trevligare del av mig blev glad för hennes skull över att hon börjat äta normalt igen. Till mitt försvar så bottnar skadeglädjen i att hon vid tillfället idiotförklarade mig med påståenden om att jag minsann skulle läsa på innan jag uttalade mig och annat struntprat.

0 Svar to “Random x4”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar