Att leva i nuet.

I somras på min arbetsplats hade jag en post-it längst ner på skärmen där det stod SORGLÖSHET. Som en påminnelse om att jag skulle försöka se lättare på livet, leva i nuet och inte grubbla och älta så mycket. Ganska somrigt och fint kan tyckas, nu när hösten kommit så tycker jag att det där verkar lite naivt.

 

Att leva i nuet är en myt, uppfunnen av människor som inte vill behöva ta ansvar för sina handlingar. Jag vill uppskatta detta diffusa som kallas nuet mer och inte grubbla så mycket över dåtiden och framtiden, men jag kan inte bete mig hur som helst med ursäkten att jag lever i nuet. Det får inte vara en ursäkt för att utnyttja människor i sin omgivning, för att såra någon eller för att bete sig själviskt. Jag är faktiskt på ganska dåligt humör idag, trist, det var längesen. Att göra: sluta umgås med folk som får mig på dåligt humör.

0 Responses to “Att leva i nuet.”



  1. Kommentera

Kommentera

